Regelement Gebruik Flexwerkplekken
Flexwerken algemeen
De flexwerkplekken worden aangeboden door de Stichting Werk en Onderneming.
Vooraf aanmelden is verplicht via onze receptie – 071- 513 82 67.
Zo kunnen we de behoefte aan dergelijke plekken monitoren en het aanbod continueren.
De flexplekken zijn geen stilte plekken, ze zijn onder andere bedoeld als een broed-en ontmoetingsplaats voor (startende) ondernemers. Zoek je stilte dan kun je een losse ruimte afhuren.
Hoewel het geen stilteplekken zijn is het natuurlijk ook niet de bedoeling dat de andere flexwerkers overlast ervaren. Vaak of achterelkaar langdurig telefoneren kun je beter in de gemeenschappelijke loungeruimte doen. Dit geldt ook voor overleg met 2 of meerdere personen.
De flexwerkplekken zijn ook niet voor scholieren of stagiaires van ondernemers die niet bij ons huren.
Stagiaires van onze vaste huurders mogen echter wel onder voorwaarden plaats nemen tussen de ondernemende flexwerkers.
Contact met receptie, community manager of beheerder.
- De receptie, gevestigd in Ondernemerscafé “Fruitig” van het bedrijfsverzamelgebouw, is geopend op werkdagen van 09.00 uur tot 17.00 uur.
- Om te voorkomen dat onbevoegden het bedrijfsverzamelgebouw betreden kunnen medewerkers van de receptie, de community manager of de beheerder u, indien zij u niet kennen, vragen om u te legitimeren.
- Iedere flexwerker dient zich altijd vooraf in te schrijven of aan te melden voor een gratis werkplek via workspaceleiden.nl.
- Bij aankomst in bedrijvencentrum Framboos ben je verplicht je aan te melden bij de balie in Ondernemerscafé “Fruitig”. (ook als je al vaker bent geweest)
- Flexwerkers dienen de aanwijzingen van de receptionist, community manager of beheerder ten alle tijden op te volgen.
- Voor algemene zaken of informatie kun je onze receptionisten aanspreken.
- De beheerder van de Stichting Werk en Onderneming loopt vrijwel dagelijks een ronde in de Framboos.
- Voor contact met de beheerder kun je op werkdagen bellen met: 071- 513 82 67
- Bij de receptie zijn koffie, thee, drankjes, tosti’s en andere versnaperingen te koop.
Waar zorg je als flexwerker zelf voor?
- Sta open voor ontmoetingen. (Spreek bijvoorbeeld je onbekende buurman/vrouw eens aan…)
- Ga sociaal met elkaar om. (niet luidruchtig bellen of muziek draaien in de flexruimte).
- Wees niet bang om kennis of vaardigheden te delen.
- Deel je enthousiasme met je netwerken, wees niet bang om foto’s, filmpjes, tweets etc. te taggen met #stichtingWenO
- Het is niet toegestaan te roken in openbare ruimtes. U kunt wel roken buiten het gebouw, maar niet voor de ingang.
- Als je iets ziet waarin we kunnen verbeteren, laat het ons weten! ( bij de receptie of via community@swo.nl)
Een aantal huisregels met betrekking tot het gebruik.
- Huisdieren zijn voor thuis.
- Deze ruimte is bedoeld voor startende zelfstandige ondernemers.
- Externe ondernemingen met meer dan 5 werknemers mogen geen gebruik maken van de flexruimte.
- De flexplekken zijn niet toegankelijk voor scholieren of stagiaires van externe bedrijven.
- Indien er tijdelijk een aantal extra werkplekken nodig zijn kunnen huurders van de Framboos ook gebruik van maken van deze faciliteit.
- Schuif je stoel aan en zorg zelf voor verwijdering van je eventuele afval.
- Laat geen waardevolle spullen achter.
- Meld je af bij de receptie.
GEDRAGSCODE
Wij houden van een relaxte sfeer. Een sfeer waarin iedereen zich op zijn gemak en thuis kan voelen.
Omdat het ‘zich op zijn gemak’ of ‘zich thuis voelen’ voor ieder een andere betekenis of invulling kan hebben 😉 hebben we voor de zekerheid hieronder toch maar een aantal gedragscodes opgesteld:
Wat mag je van ons verwachten?
- wij behandelen je met respect
- wij staan je op correcte wijze te woord
- wij lichten je op correcte wijze voor en informeren je over de stand van zaken
- wij gaan op correcte wijze met jouw persoonlijke gegevens om
- wij houden ons aan de afspraken die wij met je maken
- wij zullen problemen, mochten deze voorkomen, snel en goed met je bespreken en oplossen
Wat verwachten wij van jou?
- je behandelt onze medewerkers met respect
- je staat onze medewerkers correct, netjes en vriendelijk te woord
- je houdt zich aan de afspraken, die wij met jou maken
- je volgt de aanwijzingen van onze medewerkers op
- je gunt de ander privacy, hou afstand
- mocht je problemen ondervinden met één van onze medewerkers die je niet in onderling gesprek met hen op kan lossen, dan kun je schriftelijk een klacht indienen bij de directie, wij zullen dan binnen 4 weken contact met je opnemen om met je te bespreken of en hoe de problemen kunnen worden opgelost
Wat tolereren wij niet?
- handtastelijkheden, spugen en/of lichamelijk geweld
- schelden, beledigen, discriminerende taal of schreeuwen
- het gooien met, of vernielen van spullen
- (seksueel) intimideren
- het onmogelijk maken of bemoeilijken van het werk
- bedreigen van medewerkers en/of bestuur
- het lastig vallen van andere aanwezigen
- het onder invloed van alcohol of drugs betreden van onze locatie(s)
- het mee naar binnen nemen van uw huisdier
- elke andere vorm van (verbale) agressie en geweld
Bovenstaande geldt voor alle klantcontacten en communicatiekanalen, bijvoorbeeld: telefoon, e-mail, tijdens een bezoek aan één van de locaties, of in de regio.
Flexwerkers of bezoekers die onze gedragscode niet naleven en zich hinderlijk gedragen ten opzichte van andere klanten, bezoekers of medewerkers, moeten het pand verlaten. Als huurder/flexwerker of bezoeker riskeert u een toegangsverbod tot onze organisatie en als huurder een opzegging van het huurcontract. De eventueel door de huurder, flexwerker of zijn/haar bezoeker aangerichte schade zal op de huurder, flexwerker worden verhaald. Alle incidenten worden geregistreerd en bij agressief gedrag, belediging, geweld of dreigen met geweld, waarschuwen wij de politie.
Wij gaan er echter uiteraard van uit dat er een goede en aangename samenwerking tussen jou en onze medewerkers zal zijn.