Regelement Gebruik Flexwerkplekken
Flexwerken algemeen
De flexwerkplekken worden aangeboden door de Stichting Werk en Onderneming.
Vooraf aanmelden is verplicht via onze receptie – 071- 513 82 67. Zo kunnen we de behoefte aan dergelijke plekken monitoren en het aanbod continueren.
De flexplekken zijn geen stilte plekken, ze zijn onder andere bedoeld als een broed-en ontmoetingsplaats voor (startende) ondernemers. Zoek je stilte dan kun je een losse ruimte afhuren.
Hoewel het geen stilteplekken zijn is het natuurlijk ook niet de bedoeling dat de andere flexwerkers overlast ervaren. Vaak of achterelkaar langdurig telefoneren kun je beter in de gemeenschappelijke lunch- of loungeruimte doen. Dit geldt ook voor overleg met 2 of meerdere personen.
Contact met receptie of beheerder.
- De receptie in de centrale entree van het bedrijfsverzamelgebouw is geopend op werkdagen van 09.00 uur tot 17.00 uur.
- Om te voorkomen dat onbevoegden het bedrijfsverzamelgebouw betreden kunnen medewerkers van de receptie u, indien zij u niet kennen, vragen om u te legitimeren.
- Iedere flexwerker dient zich altijd vooraf in te schrijven via seets2meet.com voor een gratis werkplek.
- Bij aankomst in bedrijvencentrum Framboos ben je verplicht je aan te melden bij de balie. (ook als je al vaker bent geweest)
- Flexwerkers dienen de aanwijzingen van de receptionist of beheerder ten alle tijden op te volgen.
- Voor algemene zaken of informatie kun je onze receptionisten aanspreken.
- De beheerder van de Stichting Werk en Onderneming loopt vrijwel dagelijks een ronde in de Framboos.
- Voor contact met de beheerder kun je op werkdagen bellen met: 071- 513 82 67
- Bij de receptie zijn drankjes, versnaperingen, postzegels, e.d. te koop.
- Koffie en thee zijn gratis te verkrijgen op de eerste etage in de keuken.
Waar zorg je als flexwerker zelf voor?
- Sta open voor ontmoetingen. (Spreek bijvoorbeeld je onbekende buurman/vrouw eens aan…)
- Ga sociaal met elkaar om. (niet luidruchtig bellen of muziek draaien in de flexruimte).
- Wees niet bang om kennis of vaardigheden te delen.
- Deel je enthousiasme met je netwerken, wees niet bang om foto’s, filmpjes, tweets etc. te taggen met #stichtingWenO
- Je dient zelf zorg te dragen voor kennisneming van het ontruimingsplan bij calamiteiten. Het ontruimingsplan bevindt zich op blz.5 in deze map.
- Het is niet toegestaan te roken in openbare ruimtes. U kunt wel roken buiten het gebouw.
- Koffie of thee (bijna) op? Geef het door aan de receptie, zij zorgen voor een nieuwe voorraad.
- Als je iets ziet waarin we kunnen verbeteren, laat het ons weten! ( bij de receptie of via info@werkenonderneming.nl)
Een aantal huisregels met betrekking tot het gebruik.
- Huisdieren zijn voor thuis.
- Deze ruimte is bedoeld voor startende zelfstandige ondernemers. Externe ondernemingen met meer dan 5 werknemers mogen geen gebruik maken van de flexruimte.
- Indien er tijdelijk een aantal extra werkplekken nodig zijn kunnen huurders van de Framboos ook gebruik van maken van deze faciliteit.
- Er mag niets op de muren of op het kunstbehang geplakt worden.
- Wanneer je gebruik hebt gemaakt van de zonnewering , deze weer omhoogdraaien na gebruik. Sluit de ramen.
- Schuif je stoel aan en zorg zelf voor verwijdering van je eventuele afval.
- Laat geen waardevolle spullen achter.
- Bij gebruik van koffie of thee zet je de kopjes in de vaatwasser en laat je je werkdesk schoon achter.
- Je GFT en andere afval kun je in gescheiden afvalemmers in de keuken deponeren.
- Laat geen oude etenswaren achter in de koelkast.
- Wanneer je als laatste vertrekt uit de flexwerkruimte, check dan of alle kachels uitstaan of zet, indien van toepassing, de airco uit… Het licht gaat vanzelf uit. Wij doen hierbij een beroep op jouw eigen verantwoordelijkheid om op een verantwoorde wijze met het energiegebruik om te gaan.
- Meld je af bij de receptie.
GEDRAGSCODE
We willen u graag helpen in een rustige en prettige sfeer. Een sfeer waarin zowel u als wij zich thuis kunnen voelen. Daarom hebben we een aantal gedragscodes opgesteld: Wat kunt u van ons verwachten en wat verwachten wij van u als klant.
Wat mag u van ons verwachten?
- wij behandelen u met respect
- wij staan u op correcte wijze te woord
- wij lichten u op correcte wijze voor en informeren u over de stand van zaken
- wij gaan op correcte wijze met uw persoonlijke gegevens om
- wij houden ons aan de afspraken die wij met u maken
- wij zullen problemen, mochten deze voorkomen, snel en goed met u bespreken en oplossen
Wat verwachten wij van u?
- u behandelt onze medewerkers met respect
- u staat onze medewerkers correct te woord
- u houdt zich aan de afspraken, die wij met u maken
- u volgt de aanwijzingen van onze medewerkers op
- u neemt tijd voor het gesprek: schakel uw mobiele telefoon uit tijdens het gesprek met onze medewerkers
- u gunt de ander privacy, hou afstand
- mocht u problemen ondervinden met één van onze medewerkers die u niet in onderling gesprek met hen op kan lossen, dan kunt u schriftelijk een klacht indienen bij de directie, wij zullen dan binnen 4 weken contact met u opnemen om met u te bespreken of en hoe de problemen kunnen worden opgelost
Wat tolereren wij niet?
- handtastelijkheden, spugen en/of lichamelijk geweld
- schelden, beledigen, discriminerende taal of schreeuwen
- het gooien met, of vernielen van spullen
- (seksueel) intimideren
- het onmogelijk maken of bemoeilijken van het werk
- bedreigen van medewerkers en/of bestuur
- het lastig vallen van andere aanwezigen
- het onder invloed van alcohol of drugs betreden van onze locatie(s)
- het mee naar binnen nemen van uw huisdie.
- elke andere vorm van agressie en geweld
Bovenstaande geldt voor alle klantcontacten en communicatiekanalen, bijvoorbeeld: telefoon, e-mail, tijdens een bezoek aan één van de locaties, of in de regio.
Huurders, flexwerkers of bezoekers die onze gedragscode niet naleven en zich hinderlijk gedragen ten opzichte van andere klanten, bezoekers of medewerkers, moeten het pand verlaten. Als huurder/flexwerker of bezoeker riskeert u een toegangsverbod tot onze organisatie en als huurder een opzegging van het huurcontract. De eventueel door de huurder, flexwerker of zijn/haar bezoeker aangerichte schade zal op de huurder, flexwerker worden verhaald. Alle incidenten worden geregistreerd en bij agressief gedrag, belediging, geweld of dreigen met geweld, waarschuwen wij de politie.
Wij gaan er echter uiteraard van uit dat er een goede en aangename samenwerking tussen u en onze medewerkers zal zijn.